وی افزود: بنا به تقاضایی که برای حذف این قوس خطرناک دادیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه طول این قوس یک کیلومتر است برای آسفالت آن یک میلیاردتومان دیگر نیاز است که اختصاص داده شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای رفسنجان با اشاره به اینکه محور رفسنجان سرچشمه چند نقطه حادثهخیز دیگر نیز دارد، ادامه داد: یک تپه، کیلومتر ۲۲ سرچشمه است که در حال برداشتن آن هستیم و تا پایان این ماه به اتمام میرسد.
محمدی تصریح کرد: یک قوس نیز در حوالی کارخانه حادثهخیز است و برای آن ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه اختصاص داده شده و پیمانکار قرارداد بسته است که در صورت حذف این قوس شعاع جاده باز میشود و از خطرات آن کاسته خواهد شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رفسنجان خاطرنشان کرد: پیرامون تقاطع شهربابک، رفسنجان و پاریز هم نامهنگاری با شرکت مس انجام دادیم قولهایی دادند که با اصلاح این تقاطع شیب تند حدفاصل روستای مانی حذف شده و کاهش حوادث و خطرات را در پی خواهد داشت.
وی در ادامه به سرقت تابلوها و علایم هشداردهنده جادهها اشاره کرد و گفت: سارقان حتی دوربینهای جاده را به خاطر کابل و مس به سرقت میبرند.
محمدی همچنین وجود نخالههای ساختمانی در کنار جاده را هشداری دانست که ضمن ایجاد خطرات چهره بدی ایجاد میکند.
زیرساخت های جاده ای رفسنجان نیاز به بروز رسانی و اصلاح دارند
فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به وضعیت راههای شهری و روستایی شهرستان اظهار کرد: اکثر زیرساخت جادهها نیاز به بهسازی و اصلاح دارند.
مجید فصیحی هرندی تصریح کرد: با توجه به بودجه کم، مسئولان استانی خودشان شخصا حضور پیدا کنند تا از نزدیک شاهد این موضوع باشند که زیرساختهای جادههای ما نیاز به بروزسانی دارند.
فرماندار رفسنجان یادآور شد: بهتر است مزیتهای ما الان مورد توجه قرار گیرند و حفظ شوند تا در آیندهای نه چندان دور از بین نروند و نیاز به بودجههای کلانی داشته باشند.
- منبع خبر : خبرستان رفسنجان
Sunday, 8 December , 2024